Polat ölse bile bu diziye bir şey olmaz

"Kurtlar Vadisi'ni ne karakterlerin ölmesi, ne de çıkarılan spekülasyonlar bitirir. Bu dizi, ancak senaristler yazmayı bıraktığı zaman sona erer"

* Yıllardır bu camianın içinde olmanıza rağmen, Kurtlar Vadisi'ndeki Kılıç karakteriyle bir anda tüm Türkiye'nin tanıdığı bir isim oldunuz. Ama Kılıç'ı tanıyamıyoruz bir türlü... Neden?
Biz bu işe başlarken, kim olduğumuzu, bilmiyorduk. Bize tek söylenen, bir pramit var ve tepesinde sizler varsınız... 70 bölüm oldu ve 69'uncu bölümde adımın Ali olduğunu öğrendim. Bir sanatçı için kim olduğunu bilmediğin bir kişiyi oynamak çok zor. Sanatçının ne olduğu burada ortaya çıkıyor. Bunu senaristler şöyle değerlendiriyorlar; hikayeyi bilirseniz, kendinize göre daha değişik şeyler katabilirsiniz. Ama bilmeden giderseniz, çok doğru işler yaparsınız. Onların mantığı buydu.
http://www.vatanim.com.tr/cat/haber_...p;Categoryid=8
Kılıç kadınları neden sevmez?
* Sizce doğru mu bu yöntem?
Yapımcı öyle diyor ama bana göre öyle değil. Çünkü keşke ben bu işin detayını bilseydim. Kılıç'ın nasıl bir adam olduğunu. Mesela benim hiç bir kadınla ilgim yok, ben kimim? Sadece bir laf geçti, 'Kılıç kadınları sevmez' ama neden sevmez? Yine de karaktere kendimden bir şeyler kattım. Tek renk elbise giyeceğim sadece kravat değiştireceğim dedim. Kravatta her rengi kullanabiliyor ama kıyafet simsiyah. İki bölümden sonra, kendi kafamda böyle bir tip belirledim, herkes sevdi. Dizide devlet tiyatrosu sanatçılarının oynamalarının nedeni de bu.

* Baron öldü, Kılıç şimdi ne yapacak?
İnanın dört gözle bekliyorum olacakları... Kılıç, Baron'un yokluğunu nasıl kabul edecek bilemiyorum. Dizinin güzel tarafı, öyle bir sistem var ki, bir sonraki hafta ne olacağını herkes tartışıyor. Ben işi toparlayan, götüren, Polat'la birlikte bir takım şeyleri çözüp, onunla birlikte konseyi devam ettirmeye çalışan bir karakter çıkacak diye düşünüyorum.

* Dizi çok sevilirken, bir yandan da eleştiriliyor...
Yemişli ağacı taşlarlar olayı... Yeni bir dizi başladı, 'Köpek' diye... Daha ilk bölümde, kan, şiddet, sigara herşey var. Hiç kimse bir şey söylemiyor. Ama biz 70 bölümdür kimseyle kötü olmamak için, şiddeti, kanı en aza indirdik. Mafya sigara içmez mi? Ben puro içemiyorum. RTÜK yasak getirdi. Böyle bir baskıyla sanat yapılır mı? Eğer insanlar buradan etkilenerek bir yere gideceklerse, o zaman bu ülkeden sanatı atalım. Biz burada sanat yaparak, bu işlerin kötülüğünü, işlerin bu şekilde yürümesi durumunda nasıl bir toplum haline geleceğimizi anlatıyoruz. İzleyen mafyaya neden özensin ki, beni şimdi gelsinler de terörist yapsınlar. Kolay mı?

Kendi kızıma diziyi izletmiyorum
* O bu bilince ne kadar sahip olunduğuyla ilgili değil mi? Çakır öldükten sonra insanlann ölüm ilanları vermesi de normal değildi ki...
Şimdi bunlar sanatla ve sanatçıyla özdeşleşiyorlar. Önüne geçemezsiniz. Buna bakılıp dizinin üzerine bu kadar gidilmesi çok doğru değil.

Diziyi kızınıza izletiyor musunuz?
Hayır, çünkü henüz çok küçük. 3 yaşındaki bir çocuk bunları anlamaz, işte o zaman kötü etkilenebilir.

* Hayat Bilgisi dizisinde ise bir din öğretmeni olarak çıkıyorsunuz karşımıza...
Sanatçının özelliği budur. Ben iki rolü de çocuğum gibi görüyorum. Gidip onun gözlüğünü takıp, kıyafetini giydiğim anda din öğretmeni Hidayet oluyorum, diğerine geldiğim zaman Kılıç oluyorum.


0 Comments:

Post a Comment