Batı dergileri kimi zaman böyle listeler yaparlar. Sinema tarihinin en ateşli on öpüşmesi, ekranların en unutulmaz on çifti, sinemanın en korkunç on filmi ya da efsane olmuş diziler şeklinde derlemeler yayınlarlar. Böylece hem her zaman ilgi gören bir haber yapmış olurlar hem de seyircilerin-okurların hafızasını tazelemiş olurlar.

Ekranların Anadolu efsanesi

Bugün ben de Türk televizyon tarihinin en unutulmaz on karakterinin listesini çıkartayım dedim. Hem birlikte bir ufuk turu atalım hem de aramızdan ayrılanları yad edelim istedim. Arşivlere göz attım, internette araştırdım, etrafıma danıştım. On unutulmaz karakter listesini bu şekilde hazırladım. Eğer eksiğim, unuttuğum, gözden kaçırdığım varsa lütfen sizler ekleyiniz. Beğenmediklerinizi de söyleyiniz ki, ileride daha çok kişinin üzerinde hemfikir olabileceği listeler çıkartalım. Onlar hayatımıza keyif katan dizilerin baş kahramanları. Bir kez de bu vesileyle kulaklarını çınlatmış olalım. Unutulmaz karakter deyince, benim aklıma ilk olarak Kaynanalar’ın Nuri Kantar’ı geliyor. Çocukluk yıllarımın efsane dizisi ve Nööri Gantar’a can veren Tekin Akmansoy. O ekranların ilk Anadolu efsanesi. İkinci sırada Süper Baba’nın Fikret’i var elbette. Çengelköy’ün güzelim manzarasında, hayatını çocuklarına adamış dünya iyisi bir baba; Şevket Altuğ. Masumiyetin, şefkatin ve iyi insan olmanın en güzel örneği. Üçüncü sıraya Bizimkiler’in Sabri Bey’i Mehmet Akan’ı koydum. O yıllarda her apartmanın bir Sabri Bey’i vardı; hatırlıyorum. Nur içinde yatsın.

Özcan Deniz’i unutmayalım

Dördüncü unutulmaz karakter olarak Deliyürek geldi aklıma. Yani Yusuf Miroğlu, yani Kenan İmirzalıoğlu. Bu yakışıklı aktörü Osman Sınav hayatımıza kattı. İmirzalıoğlu, Deliyürek’le tanındı, peşinden bir dolu kaliteli işe imza attı. Madem yakışıklılardan gidiyoruz, hemen Asmalı Konak’ın Seymen Ağa’sını da yazalım. Ekran tarihinin en çok reyting getiren dizisini ve başrolündeki Özcan Deniz’i unutmayalım. Sanat hayatına şarkıcılıkla başlayan Özcan Deniz, bu dizi sayesinde ülkenin en sevilen isimlerinden biri haline gelmişti. Asmalı Konak, yayınlandığı günlerde herkesi ekranın karşısına kilitlemişti.

Üç karakter günümüzden

Altıncı Ali Haydar diyorum. Fark ettiyseniz, listeyi kronolojik sıraya göre vermeye gayret ediyorum. İkinci Bahar’da ne muhteşemdi ama Şener Şen. Ve hemen ekliyorum, altını çiziyorum, ısrar ediyorum, keşke yine bir dizi çevirse, doya doya izlesek diyorum. Yedinciliğe Ekmek Teknesi’nin Nusret Babası, Savaş Dinçel’i koydum. Şimdi bir defa da bu vesileyle büyük ustanın ardından rahmet okuyorum. Son üç karakteri ise halen gösterimde olan üç diziden seçtim. İlki, Yaprak Dökümü’nün Ali Rıza Bey’i Halil Ergün. Bu usta oyuncu, içinde yer aldığı her diziye ayrı bir lezzet katıyor. İnsan keşke bütün babalar onun kadar altın kalpli olsa diyor.
Sizlerin aklında kimler var?
Dokuzuncu sıraya Avrupa Yakası’nın Burhan Altıntop’unu yerleştiriyorum. Ben Avrupa Yakası’nı ilk önce ve en başta Burhan Altıntop için seyrediyorum. Ve listemizin son sırasına, Polat Alemdar’ı ekliyorum. Oyunculuğunu tartışabiliriz, yeteneği üzerine konuşabiliriz. Ama Polat Alemdar da ekran tarihinin en unutulmaz on karakterinden biridir. Bu gerçeği görmezden gelemeyiz. Reddedemeyiz. Peki sizlerin aklında kimler var? Peki hani nerede o unutulmaz kadın oyuncular? Merak etmeyin, hepsine sıra gelecek. Bizim Ekran, televizyon tarihinin arşivini tutmaya devam edecek.


0 Comments:

Post a Comment