Denizli, Pamukkale, Karahayıt civarında yaptığım işler sırasında olup biteni kenara koydum. Anlatacaklarım basit, mütevazı, kısa süren bir öğle yemeği sırasında Hicri kardeşimle aramızda geçen muhabbetlerle ilgili.

GARSON BAŞIMIZDA
Yer Denizli Çarşısı Kebapçı Halil mekanı.
- Oğlum Hicri epey acıktık değil mi?
- Acıktık da neden ille Kebapçı Halil diye tutturdunuz abi?
- Herkes burayı methetti onun için...
- Kim mesela?
- Mesela Tayfun Talipoğlu, Şoray Uzun...
- Televizyonculara indirim mi varmış?
- Ne alaka?
- Saydığınız isimler televizyoncu da...
- Oğlum onlar Anadolu'yu karış karış geziyor. En iyi yerleri onlar bilir...
- Siz de geziyorsunuz abi...
- Yahu neyse işte. Geldik madem yiyip gidelim. Bak garson başımızda bekliyor.
- Burada ne yenir ki?
- Kelle kırıyorlar. Tandırda kuzu eti de çok meşhur.

ÇATAL BIÇAK
Az sonra hem yemekler geliyor hem garsondan uyarı. "Plastik kaşıklar sadece yoğurt içindir." Hicri fısıldıyor...
- İyi de başka çatal kaşık yok masada abi.
- Oğlum bak herkes elle yiyor. Usulü bu demek ki.
- Çatal bıçak yok mu koca Denizli'de...
- Buranın özelliği bu demek ki. Otantik olsun diye.
- Elle yemek mi yenir abi?
- Balık, kebap, kelle. Bunlar yenir elle.
- !!!!!!
- Benim lafım değil. Böyle söylerler eskiler.

KURTLAR VADİSİ
- Burası da eski galiba.
- Evet çok eski. İnönü zamanında açılmış ilk.
- İnönü derken?
- Kurtlar Vadisi'ndeki Çeto gibi sorma oğlum. Kendimi Muro gibi hissediyorum.
- Siz Kurtlar Vadisi mi seyrediyorsunuz?
- Neden yasak mı?
- Yok yani, şey diye düşündüydüm de...
- Ney...
-Hatırla Sevgili, Elveda Rumeli filan seyredersiniz gibisinden düşündüydüm.
- Onları da izliyorum. Hadi çeneyi kes yemene bak, soğutma.

GIRGIRI MI OLUR
- Abi bir şey sorucam...
- Sor bari.
- Bu kadar fotoğrafı nereden bulmuşlar da asmışlar duvara?
- Bilmiyorum sorarsın kendilerine.
- Öyle yazı yazılır mı hiç musluk üzerine?
- Ne yazmışlar?
- Demincek gördüm. Lavaboda çeşmenin üzerine kocaman yazılı.
- İyi de ne yazılı?
- " Lütfen aksırıp tıksırmayın" yazılı.
- Gırgır yapmışlardır.
- Bu işin gırgırı mı olur abi. Ahh ellerim vıcık yağ oldu!
- Olsun yıkarsın.
- Yıkamam kolonyalı mendille silerim. O yazıyı göremem bir daha.
-Tamam peki, hadi ye...

SAHTE Mİ GERÇEK Mİ
- Abi o adamın bıyıkları sahte mi?
- Hangi adamın?
- Buranın sahibiymiş hani. Pala pala bıyıkları var. Takma gibi duruyor.
- Çekip kontrol etseydin.
- Sahteyse elimde kalırdı di mi?
- Gerçekse de sen kalırdın adamın elinde...


0 Comments:

Post a Comment