ePKK çözülüyor. Teröristler ilginç itiraflarda bulunuyor. PKK'lıların Türk kanalları ve Kurtlar Vadisi'ni izlediğini açıkladılar.

Siirt'in Pervari İlçesi kırsalındaki Herekol Dağı'nda 7 teröristin öldürüldüğü çatışmada yakalanan 1'i İran, 1'i Suriye uyruklu 4 PKK'lı hakkında ömür boyu hapis istemiyle dava açıldı.

Teröristlerden 3'ü önemli itiraflarda bulunurken, örgütün sözde özel kuvvetler sorumlusu olan Z.Y. adlı kadın terörist jandarma, savcılık ve nöbetçi hakimliğine ifade vermeyip tutanaklara imza atmadı. Sadece parmak izi alınan Z.Y. savunmasını mahkemede yapacağını söyledi.

KUZEY IRAK'TA TÜRK KANALLARI İZLENİYOR

Kuzey Irak'taki kamplarda genellikle Türk kanalları izlenir. Ben TV izleyen biri değilim, ancak Kuzey Irak'tayken Kurtlar Vadisi adlı dizi, arkadaşlarım tarafından izleniyordu.

KARA HAREKATINI PKK İSTİYORDU

Yakalanan PKK'lılardan C.K., Avrupa'ya gönderileceği vaadiyle 5 yıl önce kandırılıp İran üzerinden dağ kadrosuna götürüldüğünü söyledi. C.K., şunları anlattı:

"Yolda örgüt kampına götürüldüğümü anlayınca geri dönmek istedim, bana `Seni gönderirsek bizi ihbar edersin. Sonra kullandığımız yol deşifre olur' diyerek kabul etmediler. İran'da beni aslen Samsunlu `Tarık' kod adlı bir PKK'lıya teslim ettiler.

Hakurk Kampı iki kısıma ayrılmış, Türkçe ve Kürtçe konuşanlar gruplar halinde yaşıyordu. Çünkü Suriye, İran ve Iraklılar Türkçe bilmedikleri için sıkıntılar yaşanıyordu. Askeri eğitimlerde birinci olduğum için beni ödüllendirip Kani Kreje Kampı'na gönderdiler. Sonra Zap Kampı'ndaki lojistik takımındayken 11 kişilik bir grupla Botan Eyaleti adı verilen Pervari kırsalına gönderildim. Ben Zap kampındayken PKK'lılar, güvenlik güçlerinin kara harekatı yapmasını çok istiyordu. Çünkü askerlerin çok kayıp vereceğini hesaplıyor ve buna göre tedbir alıyorlardı. Amerika, İsrail ve Irak menşeili çok sayıda silah ile Stinger marka füzeler Zap'ta mevcut. Ayrıca Kuzey Irak'taki kamplarda yerin 7 metre altında savunma sığınakları var. Bu sığınaklar Kobra helikopterler ile uçakların bombalanmasına karşı yapıldı. Örgüt yeni döneme ilişkin Siirt- Şırnak kırsalı olan Botan eyaletini 2 cepheye ayırdı. Bunlar Mava ve Besta cepheleridir"

KIŞ BOYUNCA SIĞINAKLARDA KALIYORUZ

PKK'nın özel kuvvetler biriminde görev alanların hatıra fotoğrafı çektirmelerinin örgüt tarafından yasaklandığını, tüm faaliyetlerinin ise diğer PKK'lılardan ayrı ve gizli tutulduğunu belirten C.K., şunları söyledi:

"Çünkü bunlar şehir merkezlerinde sabotaj, suikast eylemleri yaptıkları için deşifre olmamaları gerekiyor. Tümü profesyonel mayıncı ve patlayıcı uzmanıdır. Askeri alanda yoğunlaşmış teknik eğitim almışlardır. Yurt içindeki bölgelerde kış üslenmesi yapıldığında, güvenlik nedeniyle daireler çizdirerek sığınaklara giriyoruz. Bahara kadar çıkmak yasaktır. Bütün ihtiyaçlarımızı sığınakta gideriyoruz. İçinde koridor ve bölmeler var. Sığınaktan çıkarken de aynı şekilde gece karanlığında daireler çizerek alandan uzaklaştırılıyoruz. Kış üstlenmesi yapılan yerlere güvenlik güçlerinin yapacağı operasyonları önceden haber alıyorduk. Pervari'nin Osyan Köyü korucuları bölgeye geldiğinde ateş yakıp, havaya ateş açıyorlardı. Biz de operasyondan haberdar oluyorduk. Bir defasında korucu ile karşı karşıya kaldık. Korucu elini ağzına götürüp bana sus işareti yaptı. Yerimiz tespit edilmesin diye ben de sustum. Sonra gittiler. Korucularla görüşmeleri üst düzeyler yapıyor."

ASFALT KESİLEREK BOMBA DÖŞENDİ

Terörist C.K., termal kameralardan korunmak için alüminyum bir sac levhayı alarak kameranın bulunduğu alana 50 metre yaklaştığını, daha sonra silahını çapraz şekilde asarak vücudunu ıslatıp termal kameranın bulunduğu tepeye yaklaştığını söyledi. C.K, şöyle devam etti:

"Tepeye yaklaştığımda beni kimse fark etmedi. Bunu deneme amaçlı yaptım. Ayrıca askerlerin telsiz muhaberelerinde yoğunluk olunca, top atışları olacağını anlayıp ormanlık alana dağılıyorduk. Siirt'in Şirvan İlçesi'nde asfalt yol daire şeklinde kesilerek, içine uzaktan kumandalı bomba yerleştirildi. Kesilen asfalt parçası tekrar eski yerine yapıştırıldı, kesik yerlerin izleri ise dikkat çekmesin diye zift dökülerek mıcır ile desteklendi. Asfalt yol dikkat çekmeyecek duruma gelince, `Çekdar' ve `Agir' kod adlı teröristler bombayı patlattı, BTR aracında bulunan 2'si rütbeli, 2'si er 4 güvenlik görevlisi öldü.

KOBRA SESLERİYLE UYANDIK

Sığınakta uyurken Kobra sesleri ve silah sesleriyle uyandık. Operasyon olduğunu anladım. Çatışma çıktı ve 7 kişi öldü, ben ve bir arkadaşım kayalıkların arasına saklandık, sabah ise askerlere teslim olduk. Teslim olduğumda İranlı M.C.İ.'nin de bizden önce teslim olduğunu görünce grubun yerini onun gösterdiğini anladım. Sürekli teslim olmak istiyordum, ancak karakola yaklaşmaya korkuyordum ve askerin bana ateş açacağını düşünüyordum. Çünkü bize `teslim olanların helikopterlerden atıldığı' şeklinde propaganda yapılıyordu. Kaçma teşebbüsündü bulunanlar ise el ve ayakları bağlanarak aylarca hapis cezası diye sığınaklarda tutuluyor."

ROJ TV MUHABİRİ DE GRUPTAYDI

Terörist C.K. 7 PKK'lının öldüğü, kendisiyle birlikte 4 kişinin yakalandığı çatışmadan Roj TV muhabiri Halil Uysal'ın kaçarak kurtulduğunu söyledi. C.K, şunları söyledi:

"Halil Uysal, Tunceli kırsalına gidecek gruptaydı. Örgütün film yönetmenidir. Ropörtaj yapar ve PKK'lılarla ilgili belgesel hazırlar. Kendi yazdığı kitapları var, aynı zamanda gazete yazarlığı yapmaktadır. Bizimle bulunma nedeni Karadeniz bölgesinde faaliyet yürüten gruplarla ropörtaj yaparak yaşamlarını belgesel haline getirmekti. Örgütteki dönemi hayatımdan silip, devletimin beni affederek sahip çıkmasını istiyorum."

0 Comments:

Post a Comment