'Çözümleme'nin sırrı çözüldü

Kurtlar Vadisi'nin PKK'lı bir terörist olmasına rağmen konuşmaları tekerleme haline gelen karakteri Muro'nun en çok kullandığı "Ben bir çözümleme yapayım" sözünün kaynağı terörist başı Öcalan çıktı.


Öcalan'ın avukatları aracılığıyla "Peygamberler şehri Urfa'ya ilahiyat akademisi kurun" emrinin son cümlesi Kurtlar Vadisi'nin PKK'lı karakteri Muro'yu hatırlattı. Çünkü açıklama Muro'nun en çok kurduğu cümlelerden biri ile bitiyordu: "Çözümleme yapıyorum."

İŞTE MURO'NUN TEKERLEME HALİNE GELEN KONUŞMALARI:

ÇÖZÜMLEME YAPAYIM
Çetin: Bir duyum aldım
Muro: Nedir..
Çetin: Ahu Toros İstanbul'a gelmiş.
Muro: Nereden duydun lan
Çetin: Başkan bizim de kendi çapımızda istihbarat ağımız var.
Muro: Beni manipule etme Çetin. Alemdar Polat'ın üstüne sürme beni.
Çetin: Takdir senin başkan.
Muro: Ben bu konuyu bir çözümleme yapayım.

İÇİMDEKİ İNSAN SEVGİSİ
Muro: Lanet olsun içimdeki bu insan sevgisine...

DÜZENİN ÇARKLARI
Muro: Emperyalist eğitimin sonucunda, bilinçsiz şekilde yetiştirilmiş, kendini çözememiş ve kapitalist düzenin çarkının dişleri arasında sıkışmış bir zavallı...

DEVRİM PARA İLE OLUR
Muro: Maalesef en kutsal devrim, ilkelerle, prensiplerle değil; para ile gerçekleştirilebiliyor.

BURJUVA DONU
Muro: Bu don ne böyle; masmavi, bundan sonra kimse burjuva donu giymeyecek.

SOSYAL HAYVAN
Muro: Sen gereksiz yere düşünen sosyal bir hayvansın Çeto.

PROFESYONEL DEVRİMCİ
Muro: Burada Lenin'i saygı ve hayranlıkla anmak durumundayım. Ne diyordu büyük lider; Devrimi halk yığınları değil ancak ve ancak profesyonel devrimciler gerçekleştirecektir. Yani sen değil Çeto, ben.

KÜÇÜK BURJUVA ZAAFLARI
Muro: Efendim devrimci ahlaktan yoksun, küçük burjuva zaafları olan satılmış hainlerin çıkardığı dedikodulardan son derece rahatsızım

DEVRİMCİ DEVRELERİM YANDI
Muro: Çetin bu olayı çöz bakalım
Çetin: Valla başkanım apıştım kaldım
Muro: İnanmayacaksın ama benim de devrimci devrelerim yandı
Muro: Çetin kozmozda tesadüf diye birşey de vardır
Çetin: kozmoz derken başkanım?
Muro: Kainat lan cahil. Nalet olsun kozmoza

BURJUVA ESPRİSİ
Muro: Sırf bir inat uğruna saatlerimizi yedin. bizi burada ağaç ettin. Sivilce bastı her tarafımı. Sen biliyor musun benim saatim ne kadar değerli!
Bulut: Markası ne gülüm? Söyle, alalım.
Muro: Ha ha ha ha! İşte tipik bir burjuva esprisiyle karşı karşıyayız Çeto

İDEOLOJİK ÇATIŞMA
Bulut: Bu kadar stres yapma gülüm; erken ölürsün.
Muro: Stres benim değil mi kardeşim? İstediğim zaman ölürüm. Sana ne çetin, çabuk taşıyın şu bidonları. İdeolojik bi çatışma içine girmek istemiyorum.


0 Comments:

Post a Comment