Reklamverenler Derneği, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile masaya oturarak reyting tartışmalarına çözüm bulmak istiyor.

Dernek Başkanı Hakan Gören, Üst Kurul'la bir araya gelerek bu tartışmaları aşabileceklerini söyledi. Halihazırda RTÜK'ün denetlemesi konusunda bir çekinceleri olmadığını belirten Gören, "Hatta RTÜK daha önce TİAK'a katılmak istemişti. Biz RTÜK'ü destekledik. Ama o dönemde katılımları gerçekleşmedi." diye konuştu. RTÜK'ün daha önce Televizyon İzleme ve Araştırma Kurulu'na (TİAK) katılmak istediğini ancak kurul içinden gelen bazı muhalif yaklaşımlar nedeniyle vazgeçtiğini söyleyen Gören, o dönemde Üst Kurul'a konu hakkındaki üzüntülerini ilettiklerini belirtti.

İstanbul'da basın mensupları ile bir araya gelen Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Gören, RTÜK kanun taslağındaki "Radyo ve televizyonlar ile reklamcıların kullandıkları anlık izleme ve dinlenme oranlarını veren ölçümleri yapacak şirketlerin izin şartlarını belirlemek, faaliyet izni vermek ve ölçümlerin denetimini yapmak"la ilgili maddeye ilişkin bazı çekinceleri olduğunu söyledi. Amaçlarının televizyon programları arasındaki reyting savaşını ölçmek olmadığını belirten Gören, "Reklam verenler, para harcadığı, yatırım yaptığı markaların, reklamların etkisini ve kaç para harcayarak kaç kişiye ulaştıklarını ölçmek istemektedir. Medya ve reklam ajansları, bu ölçüme para ödeyerek bulguları satın almaktadır. Üst Kurul'a ilişkin yasa ile ticaretle ilgili veri anlamsız hale gelecekse, bu doğru olmaz." dedi. Bu konuda Üst Kurul'la görüşmek istediklerini ancak RTÜK'ün daha önce TİAK'a kabul edilmemesi nedeniyle randevu alamadıklarını belirten Gören, "Biz RTÜK'le masaya oturmak istiyoruz. Reklamverenler Derneği olarak, reklam ve medya sektörünün sağlıklı işlemesine yönelik rasyonel tüm uygulamaları desteklemeye hazırız. İletişime ve işbirliğine açığız." diye konuştu. Reklam sektörüyle ilgili birçok düzenlemenin reklam vereni ilgilendirdiğini belirten Gören, "Dolayısıyla biz de olabildiğince reklam verenin çalışmasını engelleyecek konulara çözüm getirmeye çalışıyoruz." dedi.

Reklam verenler reytinge bakmıyor

RVD olarak Türkiye'deki marka sayısını artırmaya yönelik çalışma yapacaklarını belirten Hakan Gören, "KOBİ'lerin markalaşma süreçlerinde nasıl destek olabiliriz diye yakında bir çalışmamız olacak. Bu konuyu çok önemsiyoruz." şeklinde konuştu. Toplumdaki genel kanının aksine reklam verenlerin, reytinge bakmadan reklam verdiklerini belirtiyor. "Biz reytinge göre reklam veriyor olsaydık, Kurtlar Vadisi bizim reklamlarımızla dolup taşardı." diyen Gören, "Ancak hiçbir üyemiz, reklam vermedi. Biz şiddet içeren programlara reklam vermiyoruz." diye konuştu. reytingin reklam için önemli bir unsurmuş gibi sunulmak istendiğini belirten RVD yöneticileri, "Bazı programcılar 'Benim programın daha fazla reyting almalıydı' diye ekranlardan sesleniyorlar. Mesela İbrahim Tatlıses böyle seslendi. Ancak bizim ölçümlerimiz reyting üzerine değil. Biz sadece kimin ne kadar izlendiğine bakıp reklamlarımızı da buna göre vermiyoruz." dedi.

100 reklamın altmışını 75 şirket veriyor

Reklam sektöründe 2008 yılının tamamında yüzde 2'lik bir daralma beklediklerini açıklayan Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Hakan Gören, sektör için 2009 yılında ise yüzde 30 oranında bir küçülme beklediklerini kaydetti. Bu da reklam sektörünün 2009 yılını 2,3 milyar TL civarında bir ciro ile tamamlayacağı anlamına geliyor. Reklam sektörünün bir ülkedeki büyüme ve küçülmeden o ülkeye göre daha çok etkilendiğini belirten Gören, "Türkiye'de 17 bin reklam veren var. Reklam yatırımlarının yüzde 60'ı 75 şirket tarafından karşılanıyor. En büyük reklam verenler yatırımlarını azalttığı zaman pazar çok çabuk etkileniyor. Halbuki bu oran daha farklı bölünse etkilenme bu kadar olmayacak." ifadelerini kullandı. Reklamverenler Derneği, 1992 yılında 7 şirket tarafından kuruldu. Bugün 75 şirketten 97 üyesi var. Dernek, Türkiye reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 60'ını temsil ediyor.

0 Comments:

Post a Comment