Ergenekon’da ilk tahliye olan Mahmut Öztürk, Tekirdağ F Tipi Cezaevi’ndeki günlerini anlattı.

Danıştay Baskını’na adı karışan Muzaffer Tekin’in kendi evinde intihar girişiminde bulunduğu ve adının da bu nedenle Ergenekon soruşturmasına karıştığını söyleyen Öztürk, olay gününü şöyle anlattı: “Tekin bana geldiğinde canının çok sıkkın olduğunu söyledi. Bana olayı anlattığında ona sabah hemen savcıya gidelim dedim. Kabul etti. Kahvaltılık almaya gittiğimde kendisini bıçakladı ve beni aradı. Ben de alışverişi bırakarak hızlı bir şekilde eve gittim. Yaralı bir şekilde yerde yatıyordu. ‘Ne yaptın sen’ dedim ve hastaneye götürmek için arabayı hazırlattım. Hiçbir şey sormadan hemen alıp hastaneye götürdüm.”

Tutukluluğunun ilk 7 ayında Ergenekon ismini duymadığını iddia eden Mahmut Öztürk, “Tutanaklarda isimlerin karşısında PKK suçlusu yazıldı. Düzelttirdik. Ancak bu kez de açılımını bilmediğimiz UHP yazıldı” diye konuştu.

İşte Ergenekon zanlılarının cezaevinde çekilen ilk fotoğrafları...



Öztürk, şöyle devam etti: “Volta attığımız havalandırmada 8 uğur böceği bulduk. Onlara yosunlardan yaptığımız yuvayı koğuş penceresinin önüne yerleştirdik. Sabah kalktığımızda ilk işimiz yuvaya bakmaktı. Her birinin tek tek uçup bizi terk etmesiyle çok üzüldük.”

EN ŞIK MUZAFFER TEKİN’Dİ

18 ay boyunca koğuş arkadaşı Muzaffer Tekin’in her sabah tıraş olduğunu da anlatan Mahmut Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “İşe gider gibi kıyafetlerini ütüleyip giyiyordu. Bazen günde 3 kez kıyafet değiştirirdi. O kadar titizdi ki bulunduğumuz koğuşun merdivenlerini günde 5 kez yıkardı.”

Mahmut Öztürk, Tekin’in Kurtlar Vadisi dizisini izlemediğini belirterek “Palaska Zafer isimli karakter Tekin’i isim ve fizik olarak anımsatıyordu. Ama Tekin’e karakter olarak benzemiyordu” dedi.

BODRUM HAYALİYLE BAHÇEDE GÜNEŞLENDİM

ÖZTÜRK 40 metrelik havalandırmada gazete kâğıdından şapka yapıp, şortunu giyerek güneşlendiğini anlatarak, “Kendimi Bodrum sahillerinde hayal ettim. Günde 175 tur atardım” dedi. Cezaevindeyken zamanı geçirebilmek için sürekli sudan sebeplerle tartışma çıkarttıklarını anlatan Öztürk, her tartışma sayesinde 4-5 saat kendilerini oyaladıklarını söyledi. Cezaevinde bulunan atölyede de çıraklık yaptığını belirten Mahmut Öztürk, maket evler yaparak zaman geçirmeye çalışmış. Davadan yargılanırken hayatını kaybeden Kuddusi Okkır’ın atölyede ustası olduğunu söyleyen Öztürk, “Verdiği maket bana hatıra kaldı” dedi.

0 Comments:

Post a Comment