Kurtlar Vadisi Kurtlar Vadisi Pusu

Dizi başına haftada 60 milyar alanlar var. Bu nasıl bir şey anlamak mümkün değil. Ayıp. O kalitede oyuncu da yok. Aklım hafızam almıyor

Erkek kadından kabul gördüğü için çapkınlık yapar. Bazen kendinin çapkınlık yaptığını zanneder ama o arada kadın çapkınlıkta olabilir

GÜLENGÜL USLU

Tiyatro İstanbul'un sahneye koyduğu "Gönül Hırsızı" oyunun başrol oyuncusu Can Gürzap'la Soyer Sanat Merkezi'nde buluştuk. Oyunda, çapkın evli bir erkeği canlandıran Gürzap, 40 yıldır tiyatro sahnelerinde. Bu yıl, 64 yaşını dolduran sanatçı halen düzgün fiziği ile hanımların yüreğini hoplatmaya devam ediyor. Kendisi gibi başarılı bir oyuncu olan 20 yıllık hayat arkadaşı Arsen Gürzap'la bir süre önce yollarını ayıran sanatçıyla aşk ve evlilik üzerine ilginç bir röportaj yaptık. İzmirliler'in tiyatroya ilgi göstermediğinden yakınan Gürzap, bu duruma İzmirliler'in de üzülmesi gerektiğini belirtiyor.
'Gönül Hırsızı' isimli oyununuzda bir evliliğin trajikomik durumunu gözler önüne seriyor ve karısını aldatan bir erkeği oynuyorsunuz. Bir röportajınızda, "Aynı anda bende farklı kadınları idare ettim" diyorsunuz. O zaman bu oyundaki rolünüzün yabancısı değilsiniz!
Gerçekten, öyle demişmiyim (kahkahalar).. Hiç hatırlamıyorum. Demek ki, olmuştur. Biraz zor bir şey tabii. Zor ve yıpratıcı ama oyunda da gördüğünüz gibi adam bir türlü uslanmıyor.
Siz uslandınız mı?
Vallaha, bilmiyorum. Zor bir soru bu.
Erkekler neden çapkınlık yapar?
Evlilik zor bir müessesedir. İki ayrı insan yapısının, aynı mekan içersinde bir hayatı paylaşması ve sadece bir kişiyle tüm yaşamını geçirmesi zor bir şeydir. Bu kadın için de, erkek için de kolay bir durum değil. Artık bilinen bir şey.. Çapkınlık yapmayan erkek var mıdır? Zaten, oyunun finalinde ki söz çok önemli; "Bütün erkekler malın gözüdür. Bazıları iyidir ama onları da kadınlar sevmez" diyor.(kahkahalar) Tabii, erkek sadece çapkınlık yapacağım diye yola çıkmaz, kadından kabul gördüğü için çapkınlık yapar. Hatta bazen, erkek farkında olmadan kendinin çapkınlık yaptığını zanneder ama o arada kadın çapkınlık yapmış olabilir.
Sizde çapkın bir adam mısınız?
Değilim.
Oyunculuktan sonra, yönetmenlikte de başarınızı ispat ettiniz. Sizce hangisi daha keyifli?
İkisinin de ayrı keyfi var. Oyunculuk başka bir şey, seyirciyle karşılıklı gelmek ayrı bir keyif. Tam 40 yıldır sahnelerdeyim. Allah beni sahneden eksik etmesin. Ben konservatuar öğrencisiyken başladım Devlet Tiyatro'sunda oynamaya, hem de başrol oyuncusu olarak. Hatta, sizin eski kayınpederiniz Cüneyt Gökçer'e, "Cüneyt Bey, bu çocuğa dikkat edin, bu ikinci Cüneyt Gökçer olacak" demişti.
Oyunculuğunuzun yanı sıra yakışıklı ve karizmatik bir erkeksiniz. Yaşınızı bilmiyorum ama kendinize çok mu iyi bakıyorsunuz?
64 yaşındayım. Kendime çok aşırı bakan biri değilim de çocuksu yanımı daima korumuşumdur. Aslında o çok önemli.
Erkekler zaten hiç büyümeyen çocuklar değil mi?
Yani, dertlerden bazen kolay sıyrılmayı bilirim. Ama, tabii ne olursa olsun insanın üzerinde etki yapan problemler, sorunlar oluyor. Biraz da yapı meselesi diye bakıyorum.
Diyolog Eğitim Merkezi'nin hem ortağı hem hocasısınız. Orada öğrencilerinize doğru ve güzel konuşmanın yanı sıra sanıyorum fiziksel özelliklerini de doğru kullanmayı öğretiyorsunuz..
Biz bu kurumu kuralı tam 18 sene oldu. Çok değerli oyuncu, rejisör ve aktörlerle kurduk burayı. İlk kuruluşundan bu yana çok kişi geldi geçti ama Arsen Gürzap gibi pek çok hocamız o günden bu yana eğitim vermeye devam ediyorlar. Çokta iyi sonuçlar alıyoruz. İmtihanla öğrenci seçmiyoruz. Ama, eğer makine bozuksa, konuşmayı engelleyecek problemler varsa ve düzelme ihtimali olmazsa biz bunu gelen kişiye söylüyoruz. Bunu belirtmemize rağmen, spiker olmayacağını ve devam etmek istediğini, geniş kapsamlı bir eğitim almak istediğini söyleyen talebeler oluyor. Eğer sorunlar varsa o sorunları giderme yoluna gidiyoruz.
Diyalog'da verdiğiniz eğitimle, televizyon ve dizi dünyasına kimleri kazandırdınız?
O kadar çok ki. Birkaç örnek vereyim ; Jülide Ateş, Defne Samyeli, Elif Ilgaz, Ceyda Düvenci, Cansu Dere, Şevval Şam, Ebru Şallı. Yani bu liste böyle uzar gider
İzmir'de bir şube açmayı düşünüyormusunuz ?
Çok zor ama ara sıra İzmir'de seminerlere ve konferanslara gelmiyor değiliz. Kadıköy'den gelen aşırı taleplere bile cevap veremiyoruz. Çünkü, hocaların tümü oyuncu. Eskiden yalnızca tiyatro ile uğraşıyorlardı oysa şimdi yoğun bir dizi trafiği var. Yani, yetişecek zaman kalmıyor.
Evet, televizyon kanallarında yaşanan bu dizi fırtınasını nasıl yorumluyorsunuz ?
Gerçekten çok iyi dizilerde çıkıyor. Oltayı atıyorlar, balık gelir ya da gelmez. Balık gelmeyince oltayı toplayıp gidiyorlar. Ben halen, Kurtlar Vadisi'nde oynuyorum.
Ben, size romantik rollerin daha yakıştığını düşünüyorum..
Keşke öyle bir senaryo gelse ama gelmiyor. Çok teklif alıyorum ama bir çoğunu reddettim. Maalesef bazılarında hata yaptığımı da kabul ediyorum. Aslında, Yıldız Kenter, Ayşegül Aldinç ve Nejat İşler'in de rol aldığı "Aşk ve Gurur" isimli bir dizimiz vardı ancak yayından kaldırıldı.
Aşkı-ı Memnu'da Selçuk Yöntem'in oynadığı Adnan rolüne çok yakışırdınız..
Aman, Selçuk bunu duymasın.. (kahkahalar)
Bu dizilerde pek çok genç oyuncu yetişiyor ve inanılmaz ücretler alıyorlar. Siz gençliğinizde böyle büyük paralar kazandınız mı?
Yok canım, nerede? Biz film çekerken prodüktörle pazarlık bile yapamazdık. Ne verilirse kabul ederdik. Dizi başına haftada 60 milyar alanlar var. Bu nasıl bir şey anlamak mümkün değil. Ayıp. Türkiye'nin bu parayı verecek ne kültürel, ne de ticari bir durumu var. Bu paralar, bu dizilere, bu oyunculara verilmez. Çünkü, o kalitede oyuncu da yok. Sadece bir tek oyuncudan dolayı o dizi tutmaz. Prodüksiyon, senaryo ve rejisör iyi olursa o dizi bir bütün içinde oluşur ve şartlar doğru yerde kesişir, dizi o zaman tutar. Ben bir senaryoyu okuyayım veya bir bölümünü seyredeyim, dizi tutar veya tutmaz diye yılların tecrübesiyle size söyleyebilirim. Bazı diziler dördüncü bölümde yayından kalkıyor. Şimdi, bu kişilerin bu kadar yüksek para almaları dehşet verici bir şeydir. Yanlıştır. Aklım hafızam almıyor.
Yine gelelim aşka.. Aşkı tarif eder misiniz?
Aşkın o kadar çok tanımı var ki. Tanımı olmayan bir heyecandır aşk.
Şu anda aşık mısınız?
Küçük kızım daha okuma yazmayı falan bilmiyordu.. Gazeteyi koyardık önüne..'A' bilmem bilmem diye tüm harfleri böyle söyleyerek giderdi.. Şimdi ben de aynı yöntemi uygulayım ; bilmem bilmem..(kahkahalar)
İzmirliler'e neler söylemek istersiniz?
İzmir'i çok seviyorum ama İzmirlinin tiyatroya alakasını çok az buluyorum. İzmir gibi dünyanın en güzel şehirlerinden birinde ve bana göre entellektüel seviyenin yüksek olduğu bu şehirde tiyatroya bu kadar az talep olması beni üzüyor. İzmirliler'in de üzülmesini istiyorum.

Yeni Asır
Kurtlar Vadisi Kurtlar Vadisi Pusu

0 Comments:

Post a Comment