Muro karakteriyle şöhreti yakalayan Mustafa Üstündağ, bu kadar dikkat çekeceğini hiç düşünmediğini söylüyor


["Kurtlar Vadisi"nin en merak edilen, en sevilen kötüsü Muro karakteriyle şöhreti yakalayan Mustafa Üstündağ, Muro'nun bu kadar dikkat çekeceğini hiç düşünmediğini söylüyor."Kurtlar Vadisi Pusu"nun en merak edilen, en sevilen kötüsü o... Yani Mustafa Üstündağ; herkesin bildiği ve kabullendiği adıyla da Muro... Çıkışını "Uy Başuma Gelenler" dizisindeki Dört Göz Cemal karakteriyle yapan Üstündağ, "Kurtlar Vadisi Pusu"da oynama kararı alırken, Muro’nun bu kadar dikkat çekeceğini hiç düşünmüyormuş. Gördüğü ilgiye çabuk alışan oyuncu, şimdi "Türkiye’nin en çok izlenen dizlerinden birinde oynuyorsanız, insanların bu tip tepkiler vermesi normal" diyor.


Size son zamanlarda en çok sorulan soru nedir?

- Muro ne zaman ölecek?

Muroyu oynamadan önce böyle tepkiler geleceğini tahmin ediyor muydunuz?

- Ben yedi senedir Tümay Özokur’un ajansına bağlı çalışıyorum. Bu rol geldiğinde Tümay’la oturduk konuştuk ve kabul ettik, ama böyle ilgi göreceğini ikimiz de tahmin etmemiştik. Fakat gelen tepkileri normal karşılıyorum. Çünkü Türkiye’nin en çok seyredilen dizilerinden birinde oynuyorsunuz. Şu ana kadar hiçbir olumsuz tepkiyle karşılaşmadım. Herkes saygıyla ve sevgiyle yaklaşıyor. Ayrıca şunu da söylemek isterim; "Kurtlar Vadisi"nin her kesimden izleyicisi olan bir dizi olduğunu, sokağa çıktığınızda daha iyi anlıyorsunuz. Muro karakteri ile performansımı gösterme imkanım oldu.

Muro, kadın hayranlarınızı çoğalttı mı?

- Evet (kahkahalarla gülüyor)...

Nasıl tepkiler geliyor?

- Seviyorlar işte. Fotoğraf çektiriyorlar, öpüyorlar. Çay kahve içiyoruz, sohbet ediyoruz. Ama henüz boynuma atlayan olmadı.

Muro’nun üzerinize yapışmasından korkuyor musunuz?

- Asla. Ben oyuncuyum. Başka bir rol gelir, onu giyerim hemen.

Muro’nun adam vurması bile insanlara komik geliyor, bunun nedeni nedir?

- Bilmiyorum. Ben bir karakter üzerine çalıştım ve sonuçta böyle bir tip çıktı. Rol ilk geldiğinde "Bunu böyle oynarım, şöyle oynarım" demem. Bana verilen rolün hakkını vermeye çalışırım. Önceden bir planlama yapmam. Her şeyi oynarım. Para versinler, saklambaç da oynarım.

"Kurtlar Vadisi"nin hálá en çok izlenen dizilerden olmasının sırrı nedir?

- Güncel olması... Pazartesi haberlerde izlediğiniz bir şeyi, perşembe günü "Kurtlar Vadisi"nde görüyorsunuz. Hepsi profesyonel ve işine bağlı insanlardan oluşan iki ayrı ekibimiz var. Sahne için ne gerekiyorsa yapılıyor. Paraysa para, çekimse çekim.

"Kurtlar Vadisi"nin mafya dizisi olduğuna ya da şiddet içerdiğine dair gelen tepkilere ne diyorsunuz?

- O zaman bu ülkede "Terminator" de izlenmesin. Birçok dizide ve filmde bu tip sahneler var. Bunu sadece "Kurtlar Vadisi"ne yıkmak biraz saçma.

Siz aynı zamanda senaristlik ve yapımcılık da yapıyorsunuz...

- Fırat Tanış ve Orçun Benli’yle birlikte bir yapım şirketi kurduk. Tiyatro oyunları ve sinema filmleri yazıyoruz.

Yakın zamanda gerçekleştireceğiniz projeler neler?
- "Ali’nin Sekiz Günü" isimli sinema filminin çekimlerine başlayacağız. Daha sonra "Dilber’in Sekiz Günü" adlı aşk filmiyle devam edeceğiz. Bu filmlerde hepimiz oyuncu olarak da varız.

Bir oyuncunun yapımcılığa soyunması, onun oyunculuğunu etkiler mi?

- Etkilememesi gerekir ama etkiler diye düşünüyorum. Şu var ki, ben oyunculuğu hiçbir zaman bırakmayacağım. Gerçi, bir yandan para işleri, bir yandan senaryo okumak kolay değil; ama bizim hayallerimiz var. Ortak hayallerin peşinden koşan üç arkadaş yola çıktık ve hayalleri olan herkese kapımız açık.

Ayılar bile oynayabiliyorsa herkes oyunculuk yapar

İleride filminizin gişe yapması için bir mankeni ya da popüler birini oynatmayı düşünür müsünüz?

- Ayılar bile oynuyor. Öyle bir film var. İki tane ayı en doğal halleriyle oynadılar ve çok da güzeldi. Ayılar oynayabiliyorsa, herkes oynayabilir. Ama bu "Oyunculuk için eğitim şart değil" anlamına gelmiyor. Tabii ki şart. Çünkü aldığın eğitim vizyonunu ve bakış açını genişletir. Ama televizyonda oyunculuk yapıldığını söyleyemeyiz. Oyunculuk yapmayan, sadece öyle bakan insanlar var. Evet, dediğim gibi, ayılar da oynuyor.

Unutulmaz Muro replikleri

İÇİMDEKİ İNSAN SEVGİSİ

Muro: Lanet olsun içimdeki bu insan sevgisine...

SOSYAL HAYVAN

Muro: Sen gereksiz yere düşünen, sosyal bir hayvansın Çeto.

BURJUVA DONU

Muro: Bu don ne böyle; masmavi, bundan sonra kimse burjuva donu giymeyecek.

DOKTOR RAPORU

n Muro: Sana doktordan 10 gün iş göremez raporu aldım Çeto. Molotof yok, ateşin üstünden atlamak yok, zinhar gammazcılık yok.

NATO YOLU

n Muro: Nato yolunu biliyor musun?

Çeto: Biliyorum.

Muro: Bilirsin tabii. Bir de kardeşliğin, bağımsızlığın, barışın yolunu bilin be.

BURJUVA ESPRİSİ

Muro: Sırf bir inat uğruna saatlerimizi yedin. Bizi burada ağaç ettin. Sivilce bastı her tarafımı. Sen biliyor musun benim saatim ne kadar değerli!

Bulut: Markası ne gülüm? Söyle, alalım.

Muro: Ha ha ha ha! İşte tipik bir burjuva esprisiyle karşı karşıyayız Çeto.

ÜTOPYA DEDİĞİN

Muro: Devrim benim gönlümde bir ütopya.

Çetin: Ütopya derken başkanım?

Muro: Romanya’dan aşağı, Almanya’dan yukarı.

Çetin: Prag?

Muro: Prag bu işleri Çeto, pırrrag.

PROFESYONEL DEVRİMCİ

Muro: Burada Lenin’i saygı ve hayranlıkla anmak durumundayım. Ne diyordu büyük lider: "Devrimi halk yığınları değil, ancak ve ancak profesyonel devrimciler gerçekleştirecektir." Yani sen değil Çeto, ben...


1 Comment:

  1. Adsız said...
    Bu nasil iş ya, adamlar terörüstleri sevimli gösteriyorlar,bu bebek katilleri bu kadar sevimlimi sizce!!adamlarin yaptikalarini unutuk şimdi yaptikları balyonçolugu konuşuyoruz,herkesin dilinde laflari..bunlar bu kadar masumu'! bunlar bu kadar sevimlimi,domuzlar bunlardan sevimli,bunun tutulacak bir yani yok,şehitlerimizin kemiklerini sizlatmiyalim.30 bin insanimizin katilleri şimdi sempatik mi oldu?elinizi vicdaniniza koyun düşün,bence pana yanliş yapıyor.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.

Post a Comment