''Ana Kız Okuldayız'' okuma yazma kampanyası başladı. Emine Erdoğan'ın, ''Türkiye için çok hayırlı, çok değerli bir faaliyet'' dediği kampanyanın sürpriz bir destekçisi daha vardı.
''Ana Kız Okuldayız'' okuma yazma kampanyası başladı.
Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nda düzenlenen törende konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, ''Türkiye için çok hayırlı, çok değerli bir faaliyet'' için bir araya gelindiğini ifade etti.

Erdoğan, ''Daha çok ışığa, daha çok aydınlığa, daha çok sevgiye ve daha çok bilgiye ulaşmanın kapılarını açıyoruz. Bugün burada yeni bir okuma yazma öğretimi kampanyasının açılışını gerçekleştiriyoruz. Okuyarak öğrenerek karanlığı aşacak, aydınlığa ulaşacağız. İstiyoruz ki kimse bilgi edinme hakkından mahrum kalmasın, kimse eğitim yolunda haksızlığa maruz kalmasın'' dedi.

Bilenlerle bilmeyenlerin bir olmadığının bilindiğini, medeniyetin yolunun bilginin yolu olduğunu ifade eden Erdoğan, okuyarak zenginleşmenin, dünyanın en güçlü bireylerine, en güçlü ailelerine, en güçlü toplumuna kavuşmak anlamına geldiğini söyledi.

Erdoğan, devletin ve milletin bu konudaki eksikliklerini gidermek için bütün gücünü ortaya koyması gerektiğini kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Ülkemiz için, milletimiz için, umutlarımızı besleyecek çok muhteşem gelişmelere şahit oluyoruz. Son yıllarda Türkiye'de her alanda olduğu gibi, eğitim sisteminde de çok önemli gelişmeler yaşanıyor. Devletimiz gücünü milletimizle milletimiz de gücünü devletimizle paylaşınca, ülkemizin her tarafında, her şehrinde muhteşem gelişmeler yaşanıyor. Bu gelişmelere şahit olmaktan, bu hayırlı gelişmeleri teşvik etmekten naçizane kendi adıma çok büyük saadet duyuyorum.''
HAYIRSEVERLERİN DESTEKLERİ-

Emine Erdoğan, özellikle yeni yapılan okulların, çoğalan dersliklerin, bütün okullara gönderilen bilgisayarların, teknoloji dersliklerinin, ders kitaplarının ücretsiz dağıtılmasının ve yoksul çocukların okula kazandırılması için verilen teşviklerin son derece sevindirici gelişmeler olduğunu vurguladı.

Eğitim faaliyetlerinin devlet ve millet işbirliği ile yürütülmesinin, hayırseverlerin okur ve derslik yapmasının, ihtiyaç sahiplerinin burs ve yurtlara kavuşmasının da ayrı bir sevinç kaynağı olduğunu dile getiren Erdoğan, ''Son 5,5 yıl içinde yapılan 115 bin dersliğin 28 bine yakını hayırseverlerimiz tarafından yapılmış. Bu durum ülkemiz adına beni en çok heyecanlandıran gelişmelerden biridir. Özellikle hayırseverlerimize çok teşekkür ediyorum'' dedi.

Erdoğan, belediyelerin ve kaymakamlıkların, sivil toplum örgütleriyle güç birliği içinde gönüllü eğitim çalışmaları yapmalarının da son yılların en güzel gelişmelerinden biri olduğunu belirtti.

Eğitim sisteminin eskiye nazaran çok büyük gelişmeler gösterdiğini, ancak hala toplumun bir kesiminin bundan yararlanamadığını görmenin kendisini üzdüğünü ifade eden Erdoğan, şunları söyledi:

''Geçmişte birçok değişik nedenden dolayı eğitim faaliyetine hiç başlamamış veya yarım bırakmak durumunda kalmış vatandaşlarımız var. Hala okuma yazma bilmeyen 5 milyona yakın insanımız var. Bu rakam 2000'li yılların başında 6,5 milyon civarındaydı. Demek ki son 5 yılda 1,5 milyon insanımız okuma yazma öğrenmiş. Ben bu 1,5 milyon insanımızın her birini ayrı ayrı tebrik ediyorum. Zira bu kardeşlerimiz, azimle, iradeyle bütün zorlukların aşılacağının, öğrenmenin yaşının olmadığının en güzel örneklerini verdiler. Onlar zor olanı başardılar. Geçmişte şu ve ya bu sebeple yapamadıklarını yaptılar. Geçmişin bahanelerine sığınmadılar önlerindeki imkanı en güzel şekilde değerlendirdiler.''

Okuma yazma öğrenenlere emek veren ve okuma yazma öğreten eğitimcilere de teşekkür eden Erdoğan, ''İnşallah 4 yıl içinde okuma yazma bilmeyen 5 milyona yakın vatandaşımızın 3 milyonu daha okuma yazma öğrenecek'' dedi.

-EĞİTİM SEFERBERLİĞİ-

Emine Erdoğan, eğitim seferberliğinin kalkınmada öncelikli illerden başlayacağını ve Türkiye'de yaygınlaşacağını belirterek, 1. ve 2. kademe kursları başarı ile bitiren kursiyerlerin sadece okuma yazma öğrenmekle kalmayacaklarını, 2011 yılına kadar ehliyet sahibi olacaklarını bildirdi.

Kursları başarı ile bitirenlerin açık öğretim programlarına 6. sınıftan itibaren katılıp devam edebileceklerini anlatan Erdoğan, kampanya ile beraber açık öğretim hizmetlerinin yaygınlaştırılması konusunda önemli çalışmalar yürütüldüğünü söyledi.

''Böylece her vatandaşımız eğitimine kaldığı yerden devam etme imkanı bulacak'' diye konuşan Erdoğan, kampanyaya ilk etapta 5 milyon YTL destek sağlayan Halk Bankası'na teşekkür etti.

Emine Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti:

''Böyle sosyal yönü olan her gayreti, her çabayı şükranla karşılıyoruz. Elimden geldiğince bu tür sosyal faaliyetlere, insana ve topluma yönelik çabalara destek olmaktan büyük onur duyuyorum. Maddi ve manevi katkıda bulunduğum bu faaliyetleri her şeyden çok önemsiyorum. 30 yaşında, 40 yaşında okumaya başlayan, artık okuyabildiği için sevincini paylaşmak isteyen binlerce insanımızla buluştum. Her biri için ayrı ayrı büyük bir heyecan duydum. Hiçbir emek zayi olmuyor bu dünyada. Sabırla, ısrarla, gayretle biriken nice damlalar zaman içinde nehirlere dönüşebiliyor.''

Kampanya ile elde edilen imkanın sadece okuma yazma öğrenmekle sınırlı kaymayacağına, daha pek çok güzelliklere kapı açacağına inandığını belirten Erdoğan, evladının ödevini takip edebilecek bir annenin, çocuklarının eğitimine yapacağı katkının hesap edilemeyecek bir şey olduğunu kaydetti.

Erdoğan, okuma yazma seferberliğinin sosyal faydasının sonsuz olduğunu anlatarak, ''Özellikle kadınlarımızın bu heyecanına şahit olmak beni de son derece heyecanlandırıyor, gelecek için umutlandırıyor. Bize bu heyecanı yaşatan, gelecek umutlarımızı tazeleyen herkese çok teşekkür ediyorum'' diye konuştu.

Organizasyonunu Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı kampanyanın sponsorluğunu Halk Bankası üstlendi.


0 Comments:

Post a Comment