Vadi'nin Safiyesi Konuştu...

KURTLAR VADİSİ'NİN 'SAFİYE'Sİ BEGÜM KÜTÜK, 'YOLDA YÜRÜRKEN SAFİYE DİYE TEZAHÜRAT EDİYORLAR' DİYOR...
"Polat, dizide dertlerimi paylaşabileceğim bir tip... Bazen bana kızabiliyor ama artık daha fazla sözünü dinliyorum. Belki de gerçeği bana o anlatır. Konseyin başına bile geçebilirim. Her an, her şey olabilir"
* Safiye, dizinin ilk bölümlerinde Fransızca konuşuyordu. Türkçe'yi fazla bilmiyordu. Bu durum sizi zorladı mı?
Safiye, uzun yıllar yurtdışında yaşadığı için ilk bölümlerde bozuk bir aksan kullanılacaktı. Fakat bunu beceremedim. Bu yüzden de Fransızca konuştum. Ama zaten kolej eğitimim sırasında 9 sene Fransızca öğrendim. Senaristler de bunu bildiğinden kullanmak istedi.

* Baron'un ölümüyle birlikte Kurtlar Vadisi'ndeki dengeler yavaş yavaş değişmeye başladı. Sizce Safîye bundan sonra neler yaşayacak?
Kılıç aileyi toparlar. Böylece Safiye, Nergis, Polat ve Kılıç olarak aile kurgusuyla yola devam edebiliriz. Tabii Safiye herşeyi öğrenir. Yani konseyin başına geçebilirim. Polat, dertlerimi paylaşabileceğim bir tip... Bazen bana kızabiliyor ama artık daha fazla sözünü dinliyorum. Belki de gerçeği bana o anlatır.

Kurtlar Vadisi'ni hiç sevmiyordum
* Siz diziye ilerleyen bölümlerde girdiniz. Öncesinde izliyor muydunuz?
Açıkçası rol almadan önce Kurtlar Vadisi'ni kesinlikle izlemiyordum. Sadece bir kaç sahnesini görmüştüm, ilgimi çekmişti ama o kadar... Mezarlığa tesbih atılma sahnesi beni çok etkilemişti. Raci Şaşmaz ve Bahadır Özdener'le tanıştığımda 'Dizi çok kötü, hiç izlemiyorum' dediğimde çok güldüler. Diziye gireceğim kesinleştiğinde yayınlanan bölümlerin VCD'lerini verdiler ve hepsini izledim. Özellikle ilk bölümü beni çok etkiledi. Ali Candan'ın yani Polat'ın herşeyi bırakıp, vatanı için mücadeleye girmesinden çok etkiledim. Çünkü Türkiye'deki diziler, 15'inci bölümden itibaren kendini tekrar etmeye başlıyor. Ama burada hergün yeni bir sayfa açılıyor ve yeni bir şey doğuyor.

* Bu dizi fanatikleri tarafından çok ciddiye alınıyor. Çakır öldüğünde, gazetelere ilan verip, mevlüt okutanlar var. Bu fanatik tavır korkutuyor mu sizi?
Çakır'ı öldüren arkadaşa yolda saldıranlar bile olmuş, bunlar da yaşanıyor. Çatışma sahnesi olduğunda, herkes, 'Ben Polat'a sıkmam' diyor. Bir de insanlar bizi sadece dizide görüyor ve bu yüzden bu kadar etkileniyorlar. Ben hergün televizyonlarda olsam, bu kadar önemsemezler.

Kurtlar Vadisi kurgu ama Kaynanalar gerçek
* Bazı izleyicilerin bu dizideki yaşamlara özenmeleri konusunda ne düşünüyorsunuz?
Kurtlar Vadisi'nin kurgusu ve anlattıkları bence güzel. İnsanlar ne kadar tepkisel de baksa, Türkiye'de çok daha vahim olaylar da oluyor. Ben 'Gelinim Olur musun?' adlı programa inanamıyorum. Kurtlar Vadisi bir dizi, kurgu, bu bir hayal ürünü... Ama Gelinim Olur musun'un karakterleri gerçek. Ben zaten eğitimli kitlenin bu dizideki karakterlere hayran olup da yaşananları örnek alacağına inanmıyorum. Neden özeniliyor ki? insanların bunun bir film olduğunu anlaması gerekir.

* Türkiye'de Kurtlar Vadisi'nde anlatılanların yaşandığına inanıyor musunuz?
Tabii ki yaşanıyor. Bugün sokağa çıkıldığında uyuşturucu kullanma yaşı 15'e düşmüş. Okul önlerinde uyuşturucu satılıyor. Biz de bunun yanlış olduğunu ve engellenmesi gerektiğini savunuyoruz. Ayrıca bu işlerin içine aklı olanın girmemesi gerektiğini anlatıyoruz. Mesela Çakır'ın ölmesi çok güzel bir dersti aslında... İnsan doğar, yaşar, hata yaparsa da öldürülür.

Poz vermekten hoşlanmıyorum
* Safiye gibi yaşamak ister miydiniz?
Kesinlikle hayır. Çünkü ben sokağa çıktığımda arkamdan 5 koruma gelecek, babam herşeye 'Hayır' diyecek... Bu mümkün değil, öyle bir baskıya dayanamam.

* Medyadan uzakta durmanız özellikli bir tercih mi?
Ben basının karşısında poz vermekten hiç hoşlanmıyorum. Mesela bazı arkadaşlarımız var, kameraları gördüklerinde kendilerinden geçiyorlar. Ben bu anlamda kendimi iyi ifade edemiyorum.

* Kaç yaşındasınız?
25 ama daha büyük gösteriyorum. İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi'nde okudum. Okul bittikten sonra Fransa'da Nice Üniversitesi'ni kazandım ama gitmedim, dondurdum. Türkiye'de devam zorunluluğu olmayan bir özel üniversite bulabilirsem, üniversite eğitimi almak istiyorum.

* Oyunculuk eğitimi almadan böyle bir projenin içine girmek sizi korkuttu mu? Çünkü Kurtlar Vadisi, genelde Devlet Tiyatrosu oyuncularının ağırlıklı olduğu bir dizi...
Akademik eğitim almayan insanların, bu işi yapmamaları gerektiğine inanıyorum. Ama ben Kurtlar'ı bir okul gibi görüyorum. Bana çok yardımcı oluyorlar. Onları izleyerek öğreniyorum.

* Diziyle ilgili olarak milyon dolarlık bütçelerden bahsediliyor. Bu oyuncu olarak sizlere yansıyor mu?
Tabii ki yansıyor. Bayramlarda evimize çikolatalar geliyor. Hayatınızın her evresinde bir şeye ihtiyacınız olduğunda ve bunu paylaştığınızda size destek oluyorlar. Mesela tsunami felaketi sonrası oyuncular adına para yatırılmış, bize kartları geldi. Çok hoşuma gitti.

Necati arkadaşım Hasan Kaçan babam yaşında
* Bir dönem hem Necati Şaşmaz'la, hem de dizinin senaristlerinden Hasan Kaçanla görüntülendiniz ve aşk dedikoduları atıldı ortaya... Gerçeklik payı nedir bunun?
Bu gerçekten çok komik. Çünkü ben genelde özel hayatımla ilgili hiç bir soruya cevap vermem. Kurtlar Vadisi'ne girdim ve şöyle bir durum oldu; diziye hoş bir kız girdi ve hemen Necati Şaşmaz'a yakıştırdılar.

* Ama Akmerkez'de görüntülendiniz...
Onu da anlatayım, bana Haziran Gecesi'nden teklif gelince çok kararsız kaldım. Bu konuda konuşmak için buluşmuştuk.

* Ya Hasan Kaçan?
Hasan Kaçan benim babam yaşında... Kurtlar Vadisi'nin senaristlerinden biridir ve hepimizin abisi gibidir. O yüzden ben çok üzülüyorum bu dedikodulara... Kesinlikle böyle bir şey yok. Olamaz da...

* Erkek arkadaşınız var mı?
Var ama kimse tanımıyor. Onun bu işlerle ilgisi yok çünkü...

Begüm Kütük'ün gözüyle Safiye Karahanlı
"Babasının konumundan dolayı,Safiye'nin sürekli korunması gerekiyor ve gerçekleri bilmediği için bundan nefret ediyor. Başına buyruk bir kız... Mesela bir sahnede mendil alırken 100 YTL verdi. Bu anlamda para onun için önemli değil, sadece araç ve bunu paylaşmaktan keyif alan bir yapısı olduğunu düşünüyorum. Çünkü evdeki hizmetçi ile de bir şekilde kontak kuruyor. Yalnız bir kız... Yurtdışında yetiştiği için biraz soğuk, algılanması biraz güç. Türkiye'deki dengelerin farkında değil. Neyin ne olduğunu bilmiyor. Bunları çözmeye çalışıyor. İşte Safiye bu."

Sokaktaki Safiye
"Daha iki bölüm sonra sokağa çıktığımda herkes bana 'Safiye' diyordu. Artık herkes tanıyor beni... iyi bir projenin içinde olmak çok güzel. Çok magazinsel bir tarafım olmadığı için hanımlar 'Fotoğraf çektirebilir miyiz, eşim size çok hayran' diyor. Bunlar gerçekten çok güzel şeyler... Ama çok fazla sevgi gösterisinde bulundukları zaman korktuğum da oluyor. Bir yerde oturuyoruz, bir anda 'Safiye Safiye' diye tezahüratlar yapılıyor. İrkiliyorum."

Korumayla gezmemi bekliyorlar
"Dizinin geçtiğimiz bölümlerinde mendilci çocuğa 100 YTL vermiştim. Bir taksici 'Abla 10 milyon tuttu ama ben 100'lükten aşağı almam, mendilciye bile veriyorsun bize de ver' dedi. En enteresanı da; Dizide Canan karakterini oynayan Hande Kazanova'yla Akmerkez'de yürüyorum, orası sanatçıya çok alışık bir yer. Yürürken Hande'ye herkes sarılıyor, öpüyor, Baron'un kızıyım ya bana kimse yaklaşmıyor. Dışarıya 'Korumasız mı çıktınız?' diye soruyorlar. Korumayla gezmemi bekliyorlar."

Nesrin Çakır'a hayranım
"Nesrin'e bayılıyorum. O Laz Ziya'nın kızı... Öyle doğmuş, büyümüş. Ama Safiye öyle değil, aristokrat bir ailenin kızı, iyi eğitim almış. Kendinden emin, duruşu kalkışı, oturuşu, babasıyla diyalogu... Hep bir seviye var, böyle yetişmiş. Okuduğu okullarda da ona bu sağlanmış. Ama Nesrin bir mafya karısı... O ortamın içinde büyümüş. Silah da görmüş, ölüm de... Dimdik durabiliyor."

Çirkin Ördek yavrusuyken kuğu oldum
"Erkek gibi büyüdüm. Hiç bebeğim olmadı. Makyaj yapıp süslenen bir kız olamadım. Ailem de bu durumu sezinledikten sonra, 'Sana bir şey yapmamız gerek' dedi. 2001'de annem beni Best Model yarışmasına soktu, finale kaldım ama kambur duruyordum. Uğurkan Erez, çok uğraştı benim için ve ben podyuma çıktığımda annemin hüngür hüngür ağladığını gördüm. Çünkü o çirkin ördek yavrusu bir kuğuya dönüşmüştü."

Havin rolü bana önerildi
"Haziran Gecesi'nde Havin karakterini oynamam için, hem yapımcı hem Özcan Deniz geldi, projeyi anlattılar. Çok etkilendim. Açıkçası içinde olmak istedim. Ama Pana Film'e geldiğimde, 'Bizim Safiye ile ilgili hayallerimiz var. Sen Polat'ın kardeşi olabilirsin' dediklerinde 'tamam' dedim, onları yarı yolda bıramazdım."
(Vatan)

DEVAMI VE YORUMLAR ICIN TIKLAYINIZ.

0 Comments:

Post a Comment