Düzenli olarak oruç tuttuğunu söyleyen manken ve oyuncu Nefise Karatay, “Ailemle iftarları ve Ramazan’ı yaşayamadığım için sette oruç tutmak ve iftarı arkadaşlarımla yapmak bana huzur veriyor” dedi


Ramazan'ın sizin için anlamı nedir, anlatır mısınız? Ramazan ayı, bana çok huzur veriyor. Bu mübarek ayın bitiminde çok üzüntü duyuyor ve bir dahakini, tabir yerindeyse iple çekiyorum. Her Ramazan ayında Allah kabul ederse oruç tutuyorum. Kendimi, hem manevi hem de sağlık açısından çok rahatlamış hissediyorum. Bu ayda, bir kere, aç insanların neler hissettiklerini az da olsa anlıyorsunuz. İşte bu yüzden şükretmeyi öğreniyorsunuz. Babamın bana öğrettiği duayı çok sık söylerim. O bana, "Allah'ım sana, bizlere verdiğin bu nimetler için şükürler olsun. Olmayanlara da ver" diye öğretmişti. Bu güzel ayda nefsini terbiye ediyor, daha fazla isteme gibi bir duyguyu köreltiyorsun. Az olanla veya elinde olanla mutlu olmayı öğreniyorsun. Allah'ın bize bahşettiği bu ayın aslında insana çok yararlı olduğu bir gerçek.

Ramazan ayını nasıl geçirirsiniz, çalışmalarınızı sürdürür müsünüz? İşlerinize ara mı verirsiniz? Ya da özel olarak yaptığınız bir şey var mı? İşlerime asla ara vermem. Ben kendimi artık tanıyorum. Çalışırken de oruç tutabileceğimi ve dayanabileceğimi biliyorum. Ancak, tabi ki herkesin bünyesi bunu kaldırmayabilir. Onları da anlıyorum.

DÜZENLİ OLARAK ORUÇ TUTARIM

Her yıl düzenli oruç tutar mısınız?
Evet düzenli olarak 13 yaşından beri oruç tutarım. Sanırım ailemle iftarları, Ramazan'ı yaşayamamamdan olsa gerek sette oruç tutmak ve arkadaşlarımla iftar yapmak bana keyif veriyor. Onlarla böylesine huzur verici bir olayı paylaşmak çok güzel bir duygu.

Sahura kalkıyor musunuz?
Evet kalkıyorum. Sahurda ağır şeyler yememeye dikkat ediyorum. Kendimi gün boyunca tok tutacak şekilde yemek yerim. Örneğin sütün tok tuttuğunu öğrendim.

Ramazan için alışveriş yaptınız mı?
Evet yaptım. Genelde evime almadığım yiyecekleri Ramazan ayında alırım. Mesela olmazsa olmazım pastırma ve sucuktur. Tabii en önemlisi de o sıcacık pide. Onsuz bir Ramazan'ı düşünemiyorum.

Ramazan ile birlikte çarşı pazarda fiyatların yükselmesi konusunda ne düşünüyorsunuz?
Ramazan fırsatçıları bulunduğuna inanıyor musunuz? İnsanlar biraz oturup düşünmeliler. Hem oruç tutuyorlar hem de 'insanların sırtından daha fazla nasıl kazanırım'ın hesabını yapıyorlar işte bu çok saçma. Sevap işlediklerini düşünürken günaha yöneliyorlar. Allah onları görüyor ve yaptıklarını biliyor. Bence, oruç da dahil, hangi ibadetleri yapıyorsan, bunu gösteriş için yapmamalısın.

Mahallenizde Ramazan davulcusu var mı?
Onlara bahşiş veriyor musunuz? Son olarak Teşfikiye'de otururken evin önünden davulcular geçiyordu. Bu da yaklaşık 10 sene önceydi. Şimdi sahurda onların sesini arıyorum. Levent'te bir site içerisinde oturduğum için davulcuyu duyabilmem, görebilmem mümkün olmuyor. Davulculara, eskiden bahşiş de vermişimdir tabii.

Biliyorsunuz bir de iftar saatlerinde top atılır. Siz de buna şahit oldunuz mu?
Şehir dışındayken top atışına şahit olmuştum. Onunla oruç açmak da çok değişik bir duygu ama hiçbir şey Ezan'ın yerini tutmuyor. Camilerden yankılanan o ses bana daha manidar geliyor. Tüm din kardeşlerimin mübarek Ramazan ayı kutlu olsun.

Engin AYTAŞ

Nefise Karatay’ın iftar mönüsü

İftariyelik (pastırma, sucuk, peynir çeşitleri)
Soya soslu tavuk sote nErişteli pilav
Peynirli börek nMısırlı salata nGüllaç nMuz

COCUKKEN GiZLiCE ORUC TUTARDIM!
Çocukluğumda Ramazanlar'ın tadını çok fazla yaşadım dersem yalan olur. Çünkü, ailem oruç tutmazdı. Onların Allah'a olan inanışları çok büyüktü ama oruç olayına farklı bakıyorlardı. Bana da 'Sen çok zayıfsın, tutamazsın' diyerek oruç tutturmamaya çalışıyorlardı. Ben de biraz inattan biraz da etrafta gördüklerimden ötürü oruç tutmayı çok istiyordum. Sırf bu yüzden gizlice oruç tutmaya başladım. Ben ve üç kız kardeşim de orucumuzu gizliden tuttuk. Annem sabahları beni kahvaltıya çağırırdı. Ben de oruç olduğum için tabağımı ya kaza ile döker ya da yermiş gibi yaparak çöpe atardım. Annem anlardı tabi çok kızardı. Çok iyi hatırlıyorum, gizlice sahura kalkıp bir şeyler atıştırdığımı bilirim. Onlara kızgın değilim. Annem hastaydı ve ilaç kullanıyordu, babamın da her zaman Allah'a şükrettiğini biliyorum. Ama oruca ve Ramazan'a bakışları farklıydı işte. Ben oruç tutanlar kadar tutmayanlara, tutamayanlara da saygı duyuyorum. Çocukluğumun Ramazan'ı diye bir şey pek anlatamıyorum. Çünkü öyle bir şey yaşayamadım. İftar olgusunu bile yıllar sonra tadabildim. Şimdi çocukken yaptıklarımı aileme anlatınca bana şaşırıp kaldılar. O günlerden hatırladığım, çocukken bayramlarımız dolu dolu geçiyordu o kadar.,


0 Comments:

Post a Comment