Hiçbir zaman kendimi sevdirmek için çaba sarfetmedim
Nefise Karatay uzun süren sessizliğini bir süre önce Kurtlar Vadisi Pusu dizisi ile bozmuştu.

Dizide Ahu Toros karakterini canlandıran Karatay, 1,5 aydır oyunculuk çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Kurtlar Vadisi Pusu’daki rolü nedeniyle arkadaşları ona ‘dişi kurt’ diyor. Zaten o da rolünü yaparken kendini bir ‘dişi kurt’ olarak hissettiğini söylüyor. Karatay aralık ayında vizyona girecek olan “O Kadın” adlı filmde de bir gazeteciyi canlandıracak. Oyuncu koçu ile çalışmalarına devam eden eski manken, yeni oyuncu Nefise Karatay, şimdilerde Kurtlar Vadisi’nin Polat Alemdar’ı Necati Şaşmaz ile aşk yaşadıklarına dair söylentilerle gündemde.

İlk film deneyiminizi gazeteci rolüyle yaşayacaksınız...
Hep bir sinema filminde oynamak istiyordum. Bu rolü oynayacak kişinin zarif, hoş bir kadın olması istenmiş. Filmin kostümlerini tasarlayan arkadaşım Sibel Karataş da bana bu rolü önerdi. Böylece ben de filme dahil oldum.

Role çalışmak için gazetecilerle vakit geçirdiğiniz doğru mu?
Evet, bir gazeteci arkadaşımı arayarak birkaç gün onunla vakit geçirmek istediğimi söyledim. Haber toplantılarına girdim, röportajlarını takip ettim. Nasıl kaset deşifre ediyor, ruh hali nasıl oluyor, oturuşu kalkışı nasıl gibi detaylara odaklandım.

Detaylarda gördüğünüz neydi?
Gazeteciler kendilerinden çok, işlerine konsantre oluyor. Rahat ama bir o kadar hızlı olmak zorundalar. En önemlisi bu kadar zor olduğunu tahmin etmiyordum. Her şeyden haberdar olma zorunluluğundan hiç bahsetmiyorum bile...


“O Kadın” filmi bir sır anlaşılan...
Evet, çok yakında güzel bir kadroyla izleyiciye sunulacak. Ancak şunu söyleyebilirim, filmin kostümleri Sibel Karataş tarafından 8 ay boyunca titizlikle yaratıldı.

Kurtlar Vadisi ne durumda?
Dokuz bölüm çektik, bitti. Yeni sezonda ekranlarda olacağız. Çalışmalar hızlı, ama bir o kadar keyifli geçti.

Canlandırdığınız Ahu Toros karakterini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ahu henüz izleyici tarafından net anlaşılamadı, ama bu sezon parçalar yerine oturacak. Sakin görünen, ancak yeri ve zamanında tahammül sınırlarını kaldıran güçlü bir karakter.

Kurtlar Vadisi’nin dişi kurdu olarak anılıyorsunuz, bu hoşunuza gidiyor mu?

Rahatsızlık duymuyorum. Arkadaşlarım bana “dişi Polat”, “dişi kurt” diyor. Gayet eğlenceli.

Nefise’nin de korkutucu bir tarafı var mı?
Kötülük yapılmadığı sürece Ahu Toros tarafım yoktur. Yaşamımda kimseye zarar verecek bir şey yapmadım. Her olayı önce iyi taraflarıyla değerlendirdim. Ama bu kadar iyi niyetli olmanın zararlarını da gördüm tabii ki. İyi bir insanım, o yüzden kötü insanları affedemiyorum.


Dizinin kadın oyuncu kontenjanında Özgü Namal’ın yerine geçtiniz. Bu izleyiciyle aranızda bir sıkıntı yarattı mı?
Hiçbir zaman kendimi sevdirmek için çaba sarf etmedim. Ben işimde de, sosyal yaşantımda da iyi olmak için azmettim.
Dolayısıyla “Ben buyum” diyebilirim. Her insan sevilmek ister elbette, ama sevmeyenler ve beğenmeyenler için ekstra yapabileceğim bir şey yok.

Uzun bir süre ortalarda görünmediniz, neler yaptınız?
Mankenliği tamamen bıraktım. Sosyal yardımlaşmanın olduğu işlere “hayır” diyemiyorum ve podyuma çıkıyorum. Ama artık mesleğim olarak anılmasını da istemiyorum. İnsan çalışmayınca paniklediği zamanlar da oluyor tabii. Modelliği bıraktıktan sonra bocaladım. “Ben şimdi ne yapmalıyım” sorusuna uzun süre cevap aradım.

Oyunculukta karar kıldınız...
Evet, tek hedefim iyi bir oyuncu olmak. Oyuncu koçluğumu Aliye Uzunatağ yapıyor. Ondan konservatuar oyunculuğu ve drama dersleri alıyorum. Bana koçluk yaptığı için kendimi şanslı hissediyorum.

Oyunculuk dersleri almadan önce nasıldınız?
Gerçekten fark ediyor. Daha önce oyuncu koçluğunun önemli olmadığını düşünürdüm, ama Aliye Ablam’la tanıştığımda ne kadar yanlış düşündüğümü fark ettim. Taklit etmenin ötesine geçmeye çalışıyorsunuz. Tüm roller kendi ruhunuzdan yola çıkarak bir kimliğe bürünüyor. Çok fazla insan gözlemlemeye başladım. Sürekli izliyorum ve kendimi de izlemeye başladım.

Oyunculuk konusunda gelecek için kurduğunuz hayalleriniz var mı?
İsteğim beyazperdede olmaktı, güzel bir projede varoluyorum. Şimdilik sadece iyi olmaya çalışıyorum. Kendimde o yeterliliği gördüğüm sürece hayallerimi gerçekleştirmek için adım atacağım.


Özel günler dışında gece gezmelerim yoktur. Evimdeyim, annem ve kedimle birlikte. Alkol ve sigara kullanmıyorum.

Yelken kulübünde sörf yapmayı öğreniyorum. Ata biniyorum ve haftanın iki günü pilates yapıyorum. Zor olmasına rağmen çok keyifli.
Pilates günümüz trendi olarak görünse de gerçekten çok sağlıklı bir etkinlik.


0 Comments:

Post a Comment