Kurtlar Vadisi dizisinden sonra bir çok olayda "Polat Alemdar'a özendim, vurdum" gibi sözler söyleniyordu. Dizinin yeni bölümünde bu söylemlere atıfta bulunularak, basına ince bir eleştiri vardı.

Kurtlar Vadisi dizisi ince bir mesajla basına göndermede bulundu. Bazı gazetelerde çeşitli olaylar sık sık "Kurtlar Vadisi dizisi ve dizinin kahramanı Polat Alemdar" ile özdeşleştiriliyordu. Gençlerin Polat Alemdar'a özenerek ellerine silah aldıkları uzunca bir süre gündemde kaldı.

Kurtlar Vadisi Pusu dizisinde bu olaylara ince bir gönderme yapıldı. Zafer isimli milliyetçi grubun lideri, 15 yaşındaki bir çocuğa gayrimüslüm bir kitapçıyı öldürme emri verdi. Çocuğa da polise Polat Alemdar'ın ismini vermesini söylendi.

Gizli servis de Polat Alemdar'ı sorguya çekti. İşte tam bu sahnede 15 yaşında yüzü gösterilmeyen ve arka plandan çekilen çocuk Polat Alemdar ile yüzleştirildi.

"Polat Alemdar'a özendim, vurdum" diyen çocuğa "Ben ne dersem yapar mısın?" diye soran Polat Alemdar, "Yaparım" yanıtını aldı. Bunun üzerine Polat Alemdar, çocuğun eline silah verdi ve kendisini vurmasını istedi. Çocuk silahı masaya koydu. Polat Alemdar, ikinci kez çocuğun eline silah verdi ve tetiği çekmesini istedi. Ama çocuk yine silahı masaya koydu. Daha sonra da kendisini azmettiren Zafer'in ismini verdi.

Bu sahnede aslında basına ince bir gönderme vardı. Her ortaya çıkıp "Polat Alemdar'a özendik" diyen insanların aslında kendi gerçeklerini saklamaya çalıştığı mesajı verildi. Böylelikle Polat Alemdar'ın ve dizinin her yaşanan şiddet olayının sorumlusuymuş gibi algılanmaması gerektiği mesajı kamuoyuna iletildi.


0 Comments:

Post a Comment