Dizi içerisine girdiğimde yaşantım neredeyse kendime ait değil diyen Necati Şaşmaz Kurtlar Vadisi’nin Polat’ı olmadan önce stres atmak için trafikte makas atarken şimdi ney üflüyor

Necati Şaşmaz’la söyleşimiz iki saate yakın sürdü. Şaşmaz, kendisine yönelttiğim sorulara yanıt verirken hayli dikkatliydi... Bazı konuları ''Bunu of the record söylüyorum'' deyip, filtreledi... Şaşmaz’ı en çok zorlayansa ''10 ismin çağrıştırdıkları''ydı... Şaşmaz, her isim için hilafsız birkaç dakika düşünüp, öyle yanıt verdi...

Dizinin ilk serisindeki Elif - Polat aşkının bu defa da sürmesini ısrarla isteyen bir kesim vardı.
Özgü Namal çok iyi oyuncudur, çok severim kendisini. Ama inanılmaz internette olsun, dışarıda olsun büyük eleştiriler alıyorduk. ''Ne işi var Elif’in çıkarın onu diziden'' diyorlardı. Çünkü o dönem, Polat’ın bir kadınla olmasını istemiyorlardı. ''İşlerine baksın, kadınla ilgilenmesin, ayak bağı oluyor, çeksin gitsin'' diyorlardı. Bunu diyenler şimdi de Ahu için ya da başkası için diyor. Kıskanılma durumu var. Polat’ın görev adamı olmasını engelleyen figür olarak görüyorlar kadını dizi içerisinde. O yüzden mükemmel bir kadın da olsa yine eleştiriliyor. Ben Sharon Stone’u öptüm o bile eleştirildi. ''Nasıl olur Polat orada niye beni öpüyorsun diye tokat çakmaz'' diye yazdılar internette.

Polat’a aşk yasak mı yani?
Bizim fanlarımıza göre yasak. Kimseyi yakıştıramıyorlar Polat’a. Polat’ın sevgi göstermesine karşılar. Onlara göre dizide âşık olmayacak Polat. Elif’le Polat’ın aşkı bugüne kadar işlenmemiş bir hikâyesi vardı. Yüzünü değiştirmiş bir insanın, tekrar sevgilisine kendisini âşık ettirme ve o aşk durumunda arada kalma, kendisiyle bile çelişmesi durumları. Bu anlatılması çok güç bir hikâyeydi. Onun eksikliği muhakkak ki olacaktır Elif’in ölmesinden sonra. Ama Polat da onu şu an çocuk sevgisine verdi. Bir çocuk aldı mülteci kampından.

Özel uğraşlarınız var mı kendinizi rahatlatmak adına?
Üç yıl öncesine kadar çok hızlı araba kullanırdım.

Kilometre ibresi en fazla kaçı gösterdi?
Bulunduğum araba itibariyle 220 olmuştur. Antalya - Kemer arasının bir şerit gidiş, bir şerit geliş olduğu dönemde 13,5 dakikada gitmişimdir. Normalde 45 dakikadır. Bir de sağdan gir, soldan gir yapardım.

Hem sürat, hem makas yani?
Makasçıydım yani, güvenirdim kendime bir şey olmaz diye. 20-25 yaşları arasında makasçıydım ama 25-30 yaş arasında Amerika tecrübesinden sonra orada 60’la yazıyorsa 60’la 90 yazıyorsa 90’la gidiyorsun. Türkiye’ye geldiğimde bir bocalama geçirdim ben de. Dizi içerisinde bu özelliğim bilindiği için senaristler arkadaşlar tarafından kullanıldı. Onun haricinde güvenlik anlamında kullanıyorum. Şoförüm var. Birisi hakaret edeceği zaman şoförüme hakaret ediyor. Herhangi bir şekilde daha sabırlı olmayı öğrendim trafikte.

‘Erkek sevmez, sevilir!’

Bir açıklamanızda hiç âşık olmadığınızı söylemiştiniz. Bu durum hâlâ geçerli mi?
''Polat’tan romantizim konusunda bir şeyler öğrendim'' demişsiniz. Neler bunlar? Ben bir tek Elif’i Kızkulesi’nin karşısında çay bahçesine götürdüğünüzü biliyorum.

Seyircisiniz bilmeniz lazım orada gerçekten çok büyük romantizm yaşandı Elif ile Polat arasında. Aşkın için nelerden vazgeçebileceğin, nasıl fedakârlık edebileceğin, neleri koruyabileceğin, bu sınırlarda gidip gelen birisi olarak Polat’tan çok şey öğrendiğimi ima ettim.

Diyene fayda sağladı mı bu?
Yok âşık olma anlamında. O ilahi bir şey. Önce âşık olunacak kişinin kalbine doğarmış aşk, onun yansıması âşık-ı meftun edermiş kendisini çekermiş. Ben bugüne kadar böyle bir şey yaşamadım.

Normal aşk yaşadın mı? Bu akşam şuraya gidelim, şurada buluşalım gibi.
Onlar racona ters ya. (gülüyor) Eşref ''Erkek sevmez, sevilir'' diyordu. O kadar megaloman bir durum yok espiri yapıyorum. Tabi ki arkadaşlık ilişkilerim oldu. Şimdi sizin de gördüğünüz gibi pek zamanım yok.

Keşke yapmasaydım ya da iyi ki yapmışım, mutlaka yapmalıyım dediğiniz şeyler nelerdir?
Ben pek pişman olmayı sevmem. Kötü bir şey de olsa bana bir şeyler öğrettiği için hiç keşke dememişimdir.

Ufukta var mı peki film projesi?
Önümüzdeki yaz eğer senaryo olursa yapacağım.

Stresinizi atmak için enstrüman çalma gibi bir hobiniz var mı?
Var. Ney üflerim.

Sizi dinleyenler de stres atıyor mu, strese mi giriyor?
Strese soktuğumu sanmıyorum. Çünkü ben onu meditasyon gibi görüyorum. Sabah, akşam günün bir saatinde çalıyorum. Ama bu mükemmel parçalar çalıyorum anlamına gelmesin. Bazen sadece o sesi çıkartmak beni deşarj ediyor.

En büyük hayaliniz nedir?
Babamın torunlarını görmesini çok isterim. İlk büyük hedeflerimden biri olarak düşünüyorum. Kendime uygun bir eş ve evlatlarım olmasını isterim.

Gerçekten Polat sanıp yardım isteyenler var

Hayranlarınızla ilişkileriniz nasıl? Günde kaç tane mektup alıyorsunuz?
Mektup yazanların bazıları beni gerçekten Polat sandıkları için yardım isteyenler oluyor maddi anlamda. İş isteyenler oluyor. Ben yardım için tek merci annemi görüyorum ona veririm. O gerekli yerlere dağıtır. Onun haricinde evlilik teklifleri alıyorum.

Sizi gerçekten Polat sanıp ''Yaa baba beni biri sıkıştırıyor. Gel şununla bi hesaplaş'' diyen oluyor mu?
Yok hiç olmadı bugüne kadar. Laz Ziya’nın 360 milyon dolar verdiği günlerde bir hafta sonrasında ''Abi 360 bin YTL bana gönderir misin abi'' diye mesajlar aldım.


0 Comments:

Post a Comment